Az oldalon sütiket használunk (persze csak diétásat) az elfogadáshoz klikk. Elfogadom
Termékek Menü
0

Mikorra várhatóak az edzés első látványos eredményei?

Viktor
2017-02-10 15:52:41
Mikorra várhatóak az edzés első látványos eredményei?

Mikorra várhatóak az edzés első látványos eredményei?

Személyi edzőként rengetegszer találkozom ezzel a kérdéssel, sőt ez az első kérdés mikor egy vendég jelentkezik hozzám.

Mindig az a válaszom, hogy mikorra szeretnénk elérni a célt, illetve mi a cél?

- Minél hamarabb, jön a válasz 99%-os arányban. Rendben és mit adsz érte? Mi az amit képes vagy megtenni a célod érdekében?

Erre is azt mondják, hogy bármit ...

...HAHAHA...

valóban képes vagy lemondani a nassolásról, a szabadidőről, a bulizásról az alkoholról, a cigiről és a pénzed egy részéről?

Ha a válasz IGEN akkor valóban érdekes lehet a kérdés: Mikor látszik meg rajtam, hogy edzek?

Az én válaszom erre a kérdésre mindig ugyanaz:

Ha 3 hónapon belül nem látszik rajtad a változás, tehát ha nem kérdeznek rá a rég nem látott ismerősök, hogy edzel-e, ha nem változik a súlyod, ha nem érzed a ruháidon a változást vagy nem látod a tükörben, hogy fejlődsz, akkor:

VÁLTS EDZŐT

vagy ha nincs

KERESS EGY EDZŐT

3 hónapon belül minden szervezetnek reagálnia kell az életmód váltásra legyen szó akár fogyásról akár izomtömeg növelésről. Ha ez nem így van, akkor nem váltottál életmódot.

Nem történt változás az életedben, ugyanúgy kajálsz, ugyanaz a terhelés éri az izomzatodat, tehát nem fejlődsz. Nem haladsz semerre.

- Nem igaz, mert eddig nem jártam edzőterembe és most járok. A kajára is oda figyelek! Tisztán eszem.

Igen, biztos megfürdesz előtte...

Hiába jársz edzőterembe, ha nem fogsz a kezedbe nagyobb súlyokat, mint mondjuk egy bevásárlásnál a megrakott szatyrod.

A testednek terhelésre van szüksége a fejlődéshez.

Olyan terhelésre, amit eddig nem kapott. El kell gondolkodni, milyen terhelés éri az izomzatod a hétköznapokban.

Fizikai munkát végzel vagy ülőmunkát? Hordod egész nap a gyereked a kezedben vagy nem? Pakolsz egész nap jössz mész vásárolsz vagy csak az irodában ülsz és a legnagyobb súly amit a kezedbe veszel az egy toll?

Gondold át a jelenlegi életmódod  és ne csodálkozz, hogy nem fejlődsz ha 2-3 kilós súlyzókat használsz.

Oda figyelek a kajára

Tegyük fel, hogy utána olvastál, vagy szerencsésebb esetben van edződ ( jó vagy normális). Tehát tudod, hogy mi az a glikémiás index. Tudod, hogy kerülnöd kell az egyszerű szénhidrátokat.

Nem eszel kenyeret, nem iszol cukros kólát, nincs süti mégsem fejlődsz a megfelelő ütemben?

Szintén azt mondom, nézd meg a mostani életmódod.

Mennyi energiát égetsz el egy nap?

Kocsiba be kocsiból ki, vagy futás a busz vagy hév után. Séta vagy canga a boltig vagy megint csak kocsiba be kocsiból ki.

Ha egész nap pihensz, lényegében alig-alig égetsz el energiát, hiába eszel teljes kiőrlésű pékárút, szárnyashúsokat, halat, lassú felszívódású szénhidrátokat, zöldségeket...

SOK!

"Jóból is megárt a sok" A minőségi ételek is energiák. Az energia többlet lerakódik, nézd:

Tegyük fel elégetsz egy nap 2000 kalóriát (kcal(kilókalória)) Beviszel 3000 kcal-t rizsből, teljes kiőrlésű pékárúból, zöldségekből stb.

1000 kalória lefog rakódni

Kalória deficitet kell elérned ahhoz, hogy fogyni tudjál. Többet kell elégetned, mint amennyit beviszel.

Ki kell számolnod, hogy egy nap mennyi energiára van szükséged. Fel kell állítanod egy helyes Szénhidrát - Zsír - Fehérje arányt.

Természetesen ha hízni szeretnél, pontosabban izomtömeget növelni. Akkor is érvényes ez a szabály csak fordítva.

Többet kell bevinned, mint amennyit elégetsz, hogy legyen miből építkezni.

Hiába edzel, mint az őrült ha nincs meg a kellő tápanyag az izomnöveléshez. Hiába van 100 munkásembered, ha nincs téglád nem lesz házad .

Ha ezek megvannak, akkor biztos, hogy három hónapon belül reagálni fog a szervezeted, de persze minden ember más, így más ütemben fejlődik.

Akár az első 4 hétben is láthatsz változást, de 3 hónapon belül biztos!